Installatøren Oslo
Installatøren Oslo AS er en elektriker-bedrift og består i dag av 60 ansatte. Deres fokus er menneskene. De ønsker seg fornøyde, trygge og engasjerte ansatte – og like viktig: fornøyde, trygge og glade kunder. Våren 2019 kontaktet de oss med noen ufordringer de ønsket å løse. Så vi gikk i gang, og vi intervjuet dem, […]
Installatøren Oslo AS er en elektriker-bedrift og består i dag av 60 ansatte. Deres fokus er menneskene. De ønsker seg fornøyde, trygge og engasjerte ansatte – og like viktig: fornøyde, trygge og glade kunder.
Våren 2019 kontaktet de oss med noen ufordringer de ønsket å løse. Så vi gikk i gang, og vi intervjuet dem, og fikk en god del research-materiale. Slik ble vi kjent med hvem Installatøren Oslo AS er og hva de står for. Deretter utarbeidet vi en strategi for digital markedsføring, som vi presenterte for dem, og diskuterte med dem.
Utfordringene
En av deres utfordringer er å få inn kvalifiserte søkere på stillingene deres. Det er ikke nødvendigvis slik at den elektrikeren de behøver, aktivt søker etter jobb.
En annen utfordring de har er å formidle hvem de er, og at de er noe mer enn bare en bedrift. De arbeider med store kunder, og de er opptatt av at de skal føle seg trygge på samarbeidet deres.
Løsningene
Med vår digital markedsføring er målet å formidle arbeidsplassen sin attraktivitet, slik at de får inn de mest kvalifiserte søkerne til hver stilling de utlyser. For å få til dette må vi skape ambassadører og ildsjeler. Det gode ryktet om bedriften må spre seg gjennom nettverket, familien og vennene til de mest kvalifiserte søkerne.
Samtidig ønsker de å bygge og formidle en klar følelsesmessig identitet med sine visjoner og fokusområder som grunnlag. De ønsker å fremstå som en fremoverlent elektrobedrift med et fokus på de ansatte og menneskene. Kundene deres skal føle seg trygge på at de samarbeider med en profesjonell og ordentlig bedrift som gjerne gir noe ekstra tilbake til sine ansatte og lokalmiljøet.
For å sikre at vi når disse verdibaserte målene har vi satt opp konkrete mål på veien dit. Vi arbeider ukentlig med innhold og publiseringer, og vi har månedlige og årlige mål. I den grad kunden ønsker, og vi ser behovet, bruker vi ofte video. Vi arbeider med ulike kanaler for å nå forskjellige målgrupper. Vi starter stille, og utvider, etterhvert som kunden ser verdien av det vi driver med.